Select Page

Markedsføring er ofte en rigtig vigtig del af vejen til succes for dig og din virksomhed, det ved langt de fleste godt, men ordet markedsføring dækker meget bredt, og mange tænker jamen lad os da få gang i noget SoMe osv.
Google adwords og SEO er også vigtige redskaber, men ofte vælger man lidt på må og få, hvad man tænker der bedst kan betale sig. Hvis man virkelig vil have succes med markedsføringen skal man starte strategisk.
Du kender måske allerede SWOT analysen og bruger den til at vurdere, hvor virksomheden lige nu befinder sig, men brugt korrekt er den også et stærkt værktøj i markedsføringen

Find styrker og svagheder

En SWOT analyse består kort sagt af 4 punkter:

  • Strengths
  • Weaknesses
  • Opportunities
  • Threats

De to første punkter handler om virksomhedens styrker og svagheder internt, mens de to sidste handler om, hvilke udefrakommende faktorer der kan udnyttes til en fordel, eller hvad man f.eks. skal passe på fra sine konkurrenter osv.
Får du lavet en grundig og god SWOT analyse, bliver du meget klogere på, hvor din virksomhed skal sætte ind.

Skab kontakt med dine kunder

Det din virksomhed lever af er jo temmelig sikkert kunder, og det som mange virksomheder ofte må konstatere, når deres markedsføring fejler, er at de ikke er gode nok til at skabe en tillidsfuld kontakt med deres kunder.
Her er SEO et rigtig godt værktøj til at opnå flere kontakter, mere trafik på virksomhedens hjemmeside, og dermed flere salg.
Hvis du sidder og tænker Hvad er SEO, og det er første gang, du hører om det, eller tænker du, at det da ikke er noget, du har brug for, så er det godt givet ud lige at afsætte lidt tid til at finde ud af, hvor vigtig SEO er i din virksomheds markedsføring.